Konfliktus a felsőoktatásban

 

Szegedi Tudományegyetem

Budapest Média Intézet

1191 Budapest

József Attila utca 74.


SZAKDOLGOZAT ÉRTÉKELÉS

(Témavezető)


Hallgató neve: Hargitai Gábor

Szakdolgozat címe: A személyközi konfliktus jellegzetességei, előfordulása és jellemző megoldási alternatívái a hazai felsőoktatási intézmények oktatói körében

Témavezető: Tóth Péter István


Javasolt érdemjegy: 5 (jeles)


Kérdések:


1. Van-e tudomása arról, hogy a rendszerváltás után a felsőoktatási intézményekben előfordultak nagyobb volumenű (szervezet szintű) szervezeti konfliktusok?


2. Van-e tudomása arról, hogy a rendszerváltás után a felsőoktatási intézményekben alkalmaztak valamilyen konfliktuskezelési eljárást?


3. Ön meglehetősen alaposan áttekintette a konfliktusokkal és a kezelésükkel kapcsolatos hazai szakirodalmat. Összehasonlítva idegen nyelvű olvasmányival, milyen különbségeket, illetve azonosságot tapasztalt?


ÉRTÉKELÉS

Hargitai Gábor szakdolgozói tevékenységére a szakmai igényesség, a precizitás és a kreativitás volt jellemző. Tudományos felkészültségét egyértelműen bizonyította, hogy a téma megbeszélése után képes volt önállóan megtervezni, kivitelezni kutatási témáját, valamint értékelni és értelmezni eredményeit. Ritkán tapasztalható, magas színvonalú munkát nyújtott be védésre, teljesítménye alapján tanácsolható számára, hogy törekedjen a doktori fokozat megszerzésére.



Szegedi Tudományegyetem

Budapest Média Intézet

1191 Budapest

József Attila utca 74.


SZAKDOLGOZAT ÉRTÉKELÉS

(Opponens)


Hallgató neve:  Hargitai Gábor

Szakdolgozat címe: A személyközi konfliktus jellegzetességei, előfordulása és jellemző megoldási alternatívái a hazai felsőoktatási intézmények oktatói körében

Témavezető: Tóth Péter

Opponens: Mátyus Imre


Javasolt érdemjegy: 5 (jeles)


Kérdések:


ÉRTÉKELÉS


Hargitai Gábor szakdolgozata kiforrott, átgondolt, egészében véve példaértékű munka, mely igen hasznos információkat szolgáltat a felsőoktatásban tevékenykedő oktatók munkahelyi konfliktusaival kapcsolatban. A szöveg kiválóan rámutat a felsőoktatási intézmények belső feszültségeire, melyeket a korábbi évtizedektől eltérően egyre nyilvánvalóbban hat át a piaci (jellegű) szemlélet. A dolgozat mind elméleti megalapozottságában, mind az egyéni kutatómunka terén kitűnő munka. A szöveg logikusan felépített, jól szerkesztett, stílusában megfelel a szakdolgozatokkal szemben támasztott követelményeknek. Szakirodalmi hivatkozásai pontosak és következetesek. A bemutatott táblázatok, diagramok releváns információkat közölnek, a hozzájuk kapcsolódó értelmezés pedig túlmutat a számadatok egyszerű felidézésén.

A szakdolgozat összességében jelesre értékelhető.