Konfliktus a felsőoktatásban

 

A személyközi konfliktus jellegzetességei, előfordulása és jellemző megoldási alternatívái a hazai felsőoktatási intézmények oktatói körében


tartalomjegyzék

Köszönetnyilvánítás

1. Bevezetés

1.1 A kutatási téma ismertetése

1.2 A kutatás célja


2. Problématörténeti áttekintés – a konfliktus általános elméleti alapjai

2.1 A rangsor kialakulásának evolúciós megközelítése

2.2. A személyközi konfliktus jellegzetességei

2.3. A definíció egyes elemeinek kifejtése

2.4. Konfliktusmetaforák

2.5. Konfliktus stílusok

2.6. Nemi különbségek, hatások, szűrők

2.7. Sztereotípiák

2.8. A szervezeti struktúra

2.9. Szervezeti kultúra

2.10. Érzelmek a munkában


3. Konfliktusok az egyetemi hierarchiában

3.1 A „Homo Academicus”

3.2. A kutatás kérdéses pontjai - a rangsor

3.3. Rivalizálás – együttműködés


4. A kutatás módszere

4.1. A dolgozat kulcsfogalmai

4.2. A téma lehatárolása

4.3. A dolgozat munkahipotézise

4.4. A kutatás eszköze

4.5. A válaszadók megoszlása

4.6. A kérdőív kérdéscsoportjai


5. Az adatok értékelése

5.1. Milyen mértékben érzik a felsőoktatási intézményekben dolgozók problematikusnak a munkahelyen kialakuló személyközi konfliktusokat?

5.2. Van-e összefüggés a konfliktusok és az intézmény érzékelt merevsége között?

5.3. Milyen mértékben jelent problémát a rivalizálás és az ebből fakadó konfliktushelyzetek?

5.4. - A generációs különbségek milyen mértékben gerjesztenek konfliktusokat?

5.5 Van-e kimutatható különbség a nemi hovatartozás és a konfliktusok között? Milyen sztereotípiák élnek bennünk ezzel kapcsolatban?

5.6. Konfliktusmetaforák

5.7. Összegzés


6. Ajánlás


7. Irodalomjegyzék


8. Mellékletek

I. A kérdőív kérdései

II. A kérdőív kérdéscsoportjai és a hozzájuk tartozó diagramok

II/a. - Milyen mértékben érzik a felsőoktatási intézményekben dolgozók problematikusnak a munkahelyen kialakuló személyközi konfliktusokat?

II/b  -Van-e összefüggés a konfliktusok és az intézmény merevsége között?

II/c. - Milyen mértékben jelent problémát a rivalizálás és az ebből fakadó konfliktushelyzetek?

II/d. A generációs különbségek milyen mértékben gerjesztenek konfliktusokat?

II/e. Van-e kimutatható különbség a nemi hovatartozás és a konfliktusok között? Milyen sztereotípiák élnek bennünk ezzel kapcsolatban?

III. levelek